Luces rojas/ Red lights

Ando perdida
Mirada embobada
Recorriendo caminos
Que no me lleban 
a nada.

Pasiones encerradas
Miradas ahogadas
Pensamientos que dicen
Más que mil palabras.

Gestos escondidos
Hechos encubiertos
Sentimientos perdidos
En un mar traicionero.

Qué decirte
Qué contarte
Cuando una mirada
Basta
Para calmarte.

Qué decirme 
Qué contarme
Cuando tu mirada
Basta
Para descifrarme.

 
----

I'm lost
 Gaze 
Walking roads 
That they did not take me
 to nothing.

 Enclosed passions
 Drowned glances 
Thoughts that say
More than a  Thousand words. 

Hidden gestures 
Covert facts 
Lost feelings 
In a treacherous sea. 

What to tell you 
What to explain you 
When a look
Is  Enough To calm you down. 

What to tell me
What to explain me
 When your look 
Is Enough To decipher me.

  

MJC

Comments